W ramach projektu przygotowali cykl zajęć warsztatowych, na których starali się szerzyć świadomość na temat osób starszych cierpiących na schizofrenię i chorobę Alzheimera. Wydarzenie okazało się ogromnym sukcesem frekwencyjnym i przysłużył się zarówno organizatorom i uczestnikom. „Zwolnieni z teorii” odbyli swoiste warsztaty z empatii i współczucia.
W pierwszych zajęciach, zorganizowanych dla uczniów szkół podstawowych oraz ponadpodstawowych w Collegium Witelona uczestniczyło blisko dwieście osób. Kolejne licealiści zorganizowali dla uczniów szkoły podstawowej w Spalonej.
- Na warsztatach naświetliłyśmy naszym młodszym kolegom problem osób chorych na schizofrenię i alzheimera. Podzieliłyśmy się również wskazówkami jak pomóc w zrozumieniu chorych — mówi Jakub Horbal z klasy 2B Akademickiego Liceum Ogóólnokształcącego.
W zajęciach edukacyjnych wzięli udział również dorośli. 18 marca uczniowie ALO wystąpili na konferencji naukowej „Od Edukacji do Biznesu — kreatywność zaczyna się w mózgu” zorganizowanej przez Collegium Witelona i Legnicką Specjalną Strefę Ekonomiczną. Warsztaty zostały przeprowadzone także w Dom Pomocy Społecznej w Legnicy oraz Legnickim Polu.
- Kamila z Kubą zaprezentowali sposoby komunikowania się oraz techniki wspierania osób cierpiących na te choroby. Następnie zostały przeprowadzone warsztaty interaktywne dla personelu i podopiecznych „Poczuj się tak, jak czuje się chory na Alzheimera” - mówi Katarzyna Kućko, nauczycielka ALO i koordynatorka projektu.
- Wzięliśmy udział w warsztatach, a nasz podopieczny miał możliwość doświadczyć to, co czuje jego chorująca żona na alzheimera. Bardzo dziękujemy za ciekawe warsztaty interaktywne — komentują pracownicy legnickiego DPS.
Ukończenie projektu da uczestnikom „Zwolnionych z teorii” tytuły finalistów oraz międzynarodowy certyfikat z zarządzania projektami wydany przez PMI ATP.