Nauka jak komputerowa gra
Edukacja poprzez wirtualną rzeczywistość (VR) podbija obecnie świat nauczania - do złudzenia przypomina bowiem młodym ludziom gry komputerowe, na których się wychowali. Dlatego jest tak skutecznym sposobem kształcenia współczesnych studentów. Collegium Witelona Uczelnia Państwowa, które chętnie podejmuje nowe wyzwania, już wiele miesięcy temu uruchomiło Pracownię Nowoczesnych Technologii, w ramach której można zdobywać wiedzę m.in. właśnie w wirtualnej rzeczywistości.
Studenci kierunków, które są związane z bezpieczeństwem, doskonalą na co dzień w Pracowni swoje umiejętności, związane m.in. z zabezpieczaniem miejsc wypadków drogowych. Po nałożeniu gogli VR, studenci „przenoszą się” na jedno z najbardziej newralgicznych w Legnicy skrzyżowań: ulic Moniuszki i Wrocławskiej. Mogą w ten sposób wirtualnie „pomagać” policji, prokuratorom i innym specjalistom w zabezpieczaniu i badaniu drogowych zdarzeń, do których w tym miejscu dochodzi. Na żywo nikt nie wpuściłby ich na miejsce akcji, a dzięki VR studenci mogą „uczestniczyć” w działaniach służb, zdobywając w ten sposób praktyczne umiejętności, związane z zawodami, które chcą w przyszłości wykonywać.
Świat wirtualny, ale rzeczywisty
- W trakcie zajęć w wirtualnej rzeczywistości, z których korzystają studenci Collegium Witelona i uczniowie liceów, których zapraszamy na zajęcia, stosowane są rzeczywiste policyjne procedury związane z zabezpieczaniem miejsc wypadków drogowych, przeprowadzane z poziomu ziemi i powietrza. Może się to odbywać dzięki świetnej aplikacji VR, w którą wyposażona jest Pracownia Nowoczesnych Technologii w Collegium Witelona - mówią Edward Polakiewicz i Robert Nowakowski, byli eksperci policyjnych laboratoriów kryminalistycznych, obecnie wykładowcy Zakładu Nauk o Bezpieczeństwie Wydziału Nauk Społecznych i Humanistycznych Collegium Witelona, którzy byli pomysłodawcami Pracowni Nowoczesnych Technologii z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości, a teraz wpadli na pomysł, aby zapraszać do Pracowni także uczniów szkół średnich.