Doskonałość kształcenia jest jednym z priorytetów Konstytucji dla Nauki. Dzięki reformie publiczne uczelnie zawodowe mogą liczyć co roku na dodatkowe fundusze na podniesienie jakości kształcenia. W ramach Dydaktycznych Inicjatyw Doskonałości w 2019 roku pieniądze trafią do 15 publicznych uczelni zawodowych. Wsparcie trafi do Legnicy, Gniezna, Przemyśla, Wałcza, Sanoka, Koszalina, Elbląga, Jeleniej Góry, Oświęcimia, Opola, Białej Podlaskiej, Wałbrzycha, Płocka, Jarosławia i Łomży.
Wsparcie w ramach ww. projektu jest zagwarantowane w ustawie. Co roku dodatkowe pieniądze trafiają do maksymalnie piętnastu publicznych uczelni zawodowych, które mogą pochwalić się najlepszymi wynikami, gdy chodzi o dalsze zawodowe losy absolwentów.
Premia finansowa dla uczelni wypłacana jest w formie subwencji, która zapewnia większą elastyczność w dysponowaniu pieniędzmi. Uczelnie mogą wydawać je na cele, które podniosą jakości kształcenia, m.in. na zakup pomocy dydaktycznych, zatrudnienie praktyków, stypendia dla studentów, kursy i szkolenia podnoszące kompetencje kadry dydaktycznej czy modernizację laboratoriów i pracowni.
W ocenie jakości kształcenia w uczelniach zawodowych brano pod uwagę dwa kryteria. Pierwsze z nich to co najmniej pozytywna ocena jakości kształcenia Polskiej Komisji Akredytacyjnej z ostatnich szesciu lat. Drugie kryterium to wyniki monitoringu ekonomicznych losów absolwentów szkół wyższych. System ELA gromadzi dane ekonomiczne dotyczące absolwentów wszystkich kierunków studiów dla wszystkich uczelni w kraju. Dzięki temu można ustalić, ile zarabiają, jak długo po studiach szukają pracy i ilu spośród nich jest bezrobotnych. Jeśli chodzi o monitoring ELA, wykorzystany do Dydaktycznych Celów Doskonałości, kluczowe były dwa mierniki: względne wskaźnik bezrobocia absolwentów w pierwszym roku po uzyskaniu dyplomu oraz względny wskaźnik zarobków absolwentów w pierwszym roku po uzyskaniu dyplomu. Pozwala to zobaczyć, jak zdobyte wykształcenie wpływa na rzeczywistą sytuację zawodową i materialną absolwenta.
Wsparcie przyznane w ramach Dydaktycznych Inicjatyw Doskonałości otrzymały uczelnie niemal wszystkich województw. Najwyższe kwoty trafiły do województw dolnośląskiego, podkarpackiego i zachodniopomorskiego.