Jego celem jest przede wszystkim nabycie doświadczenia zawodowego, poszerzanie umiejętności i kompetencji zawodowych uczestników, doskonalenie znajomości języka niemieckiego i praktycznej umiejętności porozumiewania się w języku niemieckim w sytuacjach życia codziennego, jak również językiem branżowym w miejscu pracy, podniesienie motywacji do systematycznej nauki języka oraz rozwój kompetencji osobistych i kulturowych.
Zajęcia praktyczne, które odbyła pierwsza grupa uczniów, obejmowały 160 godzin stażowych i wypełnione były pracą w renomowanych hotelach, hostelach i jednostkach gastronomicznych. Uczniowie mieli okazję zapoznać się ze specyfiką niemieckiego rynku usług hotelarskich i turystycznych oraz nabywać i doskonalić nowe praktyczne umiejętności, od służby pięter poprzez pracę w kuchni, do obsługi gości w restauracji. Wizyty w biurach informacji turystycznej, na międzynarodowych targach książki oraz obserwacja szeroko rozpowszechnionej reklamy usług turystycznych w całym mieście pozwoliło im zrozumieć wpływ informacji turystycznej na obsługę ruchu turystycznego na przykładzie miasta Lipska. Niebagatelną rolę odegrała praca wśród załogi, którą śmiało można określić mianem wielokulturowej, która umożliwiła doskonalenie komunikowania się w języku niemieckim i angielskim, ze szczególnym uwzględnieniem słownictwa branżowego.
Rekrutacja, w której uczestnicy zostali wyselekcjonowani obejmowała część pisemną i ustną, a pod uwagę brano wyniki w nauce, frekwencję szkolną oraz aktywność na terenie szkoły w konkursach i imprezach. Zakwalifikowani uczestnicy przed samym wyjazdem odbyli dodatkowe szkolenie językowe, natomiast w trakcie pobytu w Lipsku mogli skorzystać z zajęć psychologii komunikacji, w tym głównie autoprezentacji i kreowania pozytywnego wizerunku firmy. Zajęcia te przeprowadziła organizacja partnerska w projekcie, czyli Europa House w Lipsku. Warsztaty te miały uświadomić uczniom, jak dużą rolę w ich życiu zawodowym i prywatnym odgrywa zaangażowanie i przedsiębiorczość.
Czas wolny od pracy wypełniały atrakcje, które zawsze wywołują mnóstwo emocji. Była wizyta w ZOO, spacery po tajemniczych zakątkach licznych pasaży i wąskich uliczek Lipska, wspinaczka na olbrzymi Pomnik Bitwy Narodów z 1813 r., czy też wizyty w licznych galeriach i muzeach. Nie mniejszą popularnością cieszyły się galerie handlowe, gdzie uczennice ze szczególnym upodobaniem wydawały swoje zaoszczędzone kieszonkowe.
Jak widać, praktyka zawodowa odbywana za granicą jest niepowtarzalną możliwością połączenia pracy i wycieczki, bycia stażystą u renomowanych pracodawców i namiastkę dorosłego życia. Korzyści takiego miesięcznego pobytu są nie do przecenienia. To nie tylko podniesienie kwalifikacji zawodowych, ale przede wszystkim możliwość rozwoju osobowości, a zwłaszcza kreatywności, umiejętności komunikowania się, rozwiązywania problemów, radzenia sobie w nowych sytuacjach, i to w języku obcym. Poza tym uczniowie mogli zobaczyć żywe przykłady osób, które dzięki swoim kompetencjom zawodowym, mobilności i własnej przedsiębiorczości znalazły zatrudnienie na zagranicznym rynku pracy, który stoi przed nimi otworem. Poszerzyli również swoje horyzonty myślowe oraz otworzyli się na ludzi reprezentujących odmienne kultury, ucząc się w ten sposób szacunku dla innych nacji i odmienności.
Szeroki wybór imprez turystyczno-kulturalnych, jakie oferuje to ponad pięciusettysięczne miasto saksońskie, znakomicie rozwinięta jego struktura obiektów rekreacyjno-sportowych i doskonała komunikacja miejska pozwoliła uczniom Zespołu Szkół Ekonomicznych uczestniczącym w tym projekcie, na korzystaniu z uroków tego miasta i zaobserwowanie potencjału usług oferowanych przez niemieckie firmy i instytucje branży turystycznej, hotelarskiej i rekreacyjno-kulturalnej.