Szanowny czytelniku

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r (RODO). Potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych przechowywanych w plikach cookies. Poniżej znajdziesz pełny zakres informacji na ten temat.

Zgadzam się na przechowywanie na urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych lub serwisów oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez portal lca.pl.

Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo Usług Informatycznych BAJT z siedzibą w Legnicy przy ul. Pomorskiej 56, 59-220 Legnica, wpisane do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 6911626150, REGON 390590290.

Cele przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
- świadczenie usług drogą elektroniczną
- dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
- wykrywanie botów i nadużyć w usługach
- pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)

Podstawy prawne przetwarzania danych
- marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
- świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
- pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych

Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności



ZGADZAM SIĘ
Wirtualna rzeczywistość w Witelonce
Autor: Edyta Golisz, rzecznik prasowy Collegium Witelona - 2022-05-31 07:52:36
Wystarczy nałożyć specjalne gogle, by w jednej chwili przenieść się w zupełnie inne miejsce: na ruchliwą ulicę, do znanego muzeum czy… wnętrza człowieka. Wirtualna rzeczywistość powstała na potrzeby gier komputerowych, a okazała się tak skutecznym narzędziem w edukacji, że była w ostatnich dniach jednym z tematów ogólnopolskiej konferencji naukowej w Collegium Witelona Uczelni Państwowej.
Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama

Wirtualna rzeczywistość w Witelonce - Foto: materiały prasowe
Uczestnicy i goście konferencji „Kolokwia Witeloniana”, organizowanej po raz ósmy przez Collegium Witelona i poświęconej w tym roku szkole przyszłości, mogli zapoznać się m.in. z najnowszymi narzędziami kształcenia, opartymi o wirtualną rzeczywistość.

VR podbija świat i ratuje życie

Edukacja przez VR podbija świat nauki - do złudzenia przypomina bowiem młodym ludziom gry komputerowe, na których się wychowali. Dlatego jest tak skutecznym sposobem kształcenia współczesnych studentów. Legnicka uczelnia, która chętnie podejmuje nowe wyzwania, już kilka miesięcy temu uruchomiła Pracownię Wirtualnej Rzeczywistości. Teraz nie tylko włączyła VR w omawiane podczas konferencji naukowej zagadnienia, ale też zaprosiła firmę HTC VIVE - światowego potentata rynku elektronicznego, wiodącego w Polce producenta gogli VR - do zaprezentowania w czasie konferencji najnowszych rozwiązań wirtualnej rzeczywistości dla edukacji. To był strzał w dziesiątkę! Odwiedzający konferencję ustawiali się w kolejkach, by wejść w wirtualną rzeczywistość, poznać najnowsze, światowe trendy w VR.

Podczas prezentacji w Collegium Witelona firma HTC VIVE pokazała m.in. jeden z pierwszych na świecie trenażerów do nauki udzielania pierwszej pomocy w wirtualnej rzeczywistości. Stworzył go Grzegorz Kobuszewski, na co dzień pracujący jako ratownik medyczny.

- Aplikacja przenosi nas na ulicę, gdzie doszło do wypadku drogowego. Czekający na karetkę pogotowia, będący świadkiem wypadku człowiek, widzi przed sobą ofiarę zdarzenia, która wymaga szybkiej pomocy. Ponieważ ludzie w takich sytuacjach często tracą głowę i nie wiedzą, co robić, w aplikacji jest z nami przewodnik, który wyjaśnia po kolei wszystkie czynności, które należy wykonać, aby uratować komuś życie lub zdrowie. To, czego nauczymy się w wirtualnej rzeczywistości, w realnym życiu może kiedyś naprawdę kogoś uratować. Bo każda nauka, którą poznajemy przez VR, jest tak realna, że przekłada się potem na prawdziwe życie - mówi Grzegorz Kobuszewski.

Wirtualny trenażer do udzielania pierwszej pomocy był tylko jednym z ciekawych rozwiązań, które przywiozła do Witelonki firma HTC VIVE. Uczestnicy i goście konferencji mogli odwiedzić też w wirtualnej rzeczywistości takie miejsca jak m.in. sala konferencyjna w VR czy muzeum w wirtualnej rzeczywistości, w którym znane obrazy „ożywają”. Poznali też jedno z najbardziej kolizyjnych skrzyżowań w Legnicy, gdzie mogli „pomóc” policji w zabezpieczaniu śladów wypadków czy „wejść” do wnętrza człowieka, by poznać jego anatomię. Mieli też okazję do uczestniczenia w grze VR, która świetnie ukazywała czyhające w obecnych czasach cyber zagrożenia, zobaczyć „od środka” silnik samochodowy czy linię produkcyjną aut, która pomaga pracodawcom ocenić ryzyko zagrożeń dla pracowników.

HTC tak zaplanowało prezentację, aby aplikacje wirtualnej rzeczywistości były spójne z kierunkami kształcenia w Collegium Witelona. Swoje stoisko w Witelonce mieli też podczas konferencji m.in. przedstawiciele platformy lekcjeonline.pl, która wykorzystuje VR do nauki języków obcych.

Skuteczność udowodniona

- Bardzo często spotykamy się z pytaniami o skuteczność wirtualnej rzeczywistości w edukacji. Badania na ten temat przeprowadzili m.in. najlepsi eksperci ze światowego koncernu PwC, zajmującego się m.in. doradztwem biznesowym. Przetestowali kilkaset osób, które uczestniczyły w szkoleniach prowadzonych metodami tradycyjnymi, e-learningu oraz w wirtualnej rzeczywistości. Wyniki badań wykazały, że proces zapamiętywania treści oraz zaangażowanie emocjonalne w naukę były w przypadku wirtualnej rzeczywistości blisko czterokrotnie wyższe od nauki w tradycyjny sposób. Natomiast przekonanie do wytrenowanych dzięki VR umiejętności było wśród badanych blisko trzysta razy większe niż w przypadku tradycyjnych metod - mówią Dorota Paszyńska i Maria Jeruzalska z HTC VIVE. Światowej sławy firma wybrała Collegium Witelona na miejsce prezentacji swojego sprzętu, ponieważ to studenci stanowią przyszłe kadry dla biznesu, które będą wprowadzać w życie nowoczesne rozwiązania, a legnicka uczelnia kształci bardzo obiecujące kadry.
- Witelonka jest liderem wśród kształcących praktycznie szkół wyższych w kraju. Wyróżnia się nowoczesnymi metodami i formami kształcenia. Jako pierwsza uczelnia nie tylko w regionie, ale i jedna z pierwszych w kraju, dysponuje m.in. takimi środkami dydaktycznymi i wyposażeniem, którego mogą pozazdrościć nam inne ośrodki akademickie - mówi dr Karol Rusin, prof. CWUP, Prorektor ds Rozwoju Collegium Witelona Uczelni Państwowej.

Nauka przez zabawę

W Witelonce od kwietnia br. działa Pracownia Wirtualnej Rzeczywistości. - Studenci skutecznie zdobywają w niej wiedzę poprzez grę, zabawę, bez potrzeby żmudnego „wkuwania”. To bardzo zachęca ich do nauki - mówi Edward Polakiewicz, wykładowca Collegium Witelona, jeden z pomysłodawców Pracowni VR w Witelonce.

Wirtualna rzeczywistość w Witelonce - Foto: materiały prasowe
Wirtualna rzeczywistość w Witelonce - Foto: materiały prasowe

Udostępnij
Tweetnij
Podziel się
Drukuj
Reklama - sponsor działu


Wirtualna rzeczywistość i państwo z dykty i kartonu . Idealne połączenie Odciąć prąd a zginą
[]
Zachęcam: https://stomatolog.walbrzych.pl/
[]
Wirtualna rzeczywistość i państwo z dykty i kartonu . Idealne połączenie
[]
Wyłączyć prąd i cała ta generacja z tymi pseudo naukowcami zginie Żenada a nie nauka yes yes
[]
Kim była niewiasta Witelonka (w końcu to rodzaj żeński)? hmmmmm to postać fikcyjna wymyślona na cele marketingowe. Prawidłowo powinno być napisane " Wirtualna rzeczywistość w Collegium Witelona, Uczelni ...
[]
Za to w nadmiarze mamy dobrze opłacanych opowiadaczy średniowiecznych bajek w czarnych sukienkach.
[]
Pozostałe informacje
REKLAMA
REKLAMA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Gazeta LCA.pl

Warning: readdir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 152

Warning: closedir(): supplied argument is not a valid Directory resource in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 157

Warning: rsort() expects parameter 1 to be array, null given in /home/lg24/domains/lca.pl/public_html/lib/content2014.php on line 159
 

Copyright - 2001- 2024 - Legnica - Grupa portali LCA.pl. Wszystkie prawa zastrzezone. Korzystanie z portalu oznacza akceptacje Zasad korzstania z serwisu
Lca.pl napędzają profesjonalne serwery hostings.pl

T: 0,889s - V: A0.99 - C: 0 - D: 02.26.2024 10:35:02